Bezpieczeństwo informacji Pacjenta:
1. Podstawową formą dokumentacji medycznej w Projekcie są nagrania z wideokonsultacji pacjenta.
2. W Projekcie zastosowano System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i System Ochrony Prywatności zgodny z obowiązującymi uregulowaniami prawnymi, odpowiednimi normami i dobrymi praktykami.
3. Dane wymieniane za pomocą obrazu i dźwięku podczas przeprowadzanej wideokonsultacji z wykorzystaniem platformy telemedycznej Projektu kwalifikowane są jako dane „szczególne” (o zdrowiu) w rozumieniu art. 9 RODO – rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
4. Nawiązanie połączenia w celu przeprowadzenia wideokonsultacji z wykorzystaniem platformy telemedycznej Projektu odbywa się za pomocą łącza szyfrowanego i następuje wyłącznie ze strony lekarza lub innej upoważnionej osoby wykonującej zawód medyczny.
5. Klauzule informacyjne dotyczące ochrony danych osobowych i powiązanych z nimi danych o zdrowiu oraz zapisu wizyt przeprowadzonych w formie wideokonsultacji pacjenta uczestniczącego w Projekcie stanowią załączniki nr 4, 5.
Pacjentem zakwalifikowanym do udziału w Projekcie może być osoba, która spełnia łącznie następujące kryteria:
a) Wypełni i podpisze wszystkie wymagane dokumenty;
b) Posiada umiejętność obsługi smartfona, tabletu lub komputera;
c) Posiada dostęp do szerokopasmowego Internetu;
d) Posiada nr telefonu oraz adres poczty internetowej;
e) Posiada smartfon, tablet lub komputer wraz z kamerką i mikrofonem.
f) Uzyska przynajmniej 5 punktów w kwestionariuszu zdrowia.
Warunkiem udziału pacjenta w Projekcie jest:
a) Zapoznanie się z Regulaminem Projektu;
b) Złożenie przez pacjenta podpisów na następujących dokumentach:
• Formularz rekrutacyjny – załącznik nr 1;
• Upoważnienie dotyczące uzyskiwania informacji o stanie zdrowia pacjenta i udzielonych świadczeniach medycznych, którego wzór stanowi załącznik nr 2;
• Upoważnienie dotyczące uzyskiwania dokumentacji medycznej, którego wzór stanowi załącznik nr 3.
• Klauzule informacyjne, których wzory stanowią załączniki 4 i 5.